Sistem kontrole pritiska u pneumaticima
Prema Uredbi o TPMS-u sva nova vozila klase M1(putnička vozila s najviše osam sedišta osim sedišta vozača) u EU moraju ubuduće biti opremljena preciznim sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima koji u interesu optimalne potrošnje goriva i održavanja sigurnosti u saobraćaju na kolovozu upozorava vozača ako neki od pneumatika na vozilu gubi pritisak vazduha.
(Uredba EZ 661/2009 Evropskog parlamenta i Veća od 13.jula 2009., članak 9.  stav 2.)​

Od 1. novembra 2012. ta regulacija važi za sva nova homologovana vozila.
Od 1. novembra 2014. sva nova vozila moraju biti fabrički opremljena tom tehnologijom.

Mogućnosti koje pruža TPMS

Od 1. novembra 2014. fabrički moraju biti opremljena sva nova vozila sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima. (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System)
Novi zakon trgovcima automobila donosi mnoge mogućnosti koje bi mogle imati pozitivan uticaj na poslovni uspeh:​​
 
  • Veće mogućnosti zarade na osnovu dodatnih usluga i prodaje zamenskih delova (senzori, servisni setovi itd.)
  • Podizanje svesti klijenata na temu „pneumatik“
  • Pozitivno razlikovanje od konkurencije kroz pozicioniranje kao stručni servisni partner 
  • Stručnost kao ključ za održivo zadržavanje klijenata

Izazovi za trgovinu​

Serijska primena sistema TPMS bez sumnje postavlja nove izazove za specijalizovanu prodaju pneumatika:​
 
  • Argumentacija kupcima primetnog povećanja cena 
  • Veće potrebe za profesionalizacijom i stručnim savetovanjem 
  • Izbegavanje trenda popravki sezonskih pneumatika, odnosno letnje-zimskih pneumatika umesto zamene pneumatika 
  • Produženje vremenskog razdoblja za servisne radnje na pneumaticima vozila s neposrednim sistemom TPMS i time smanjenje kvote za popravke. 

Koji sistem TPMS-a postoji na tržištu?

Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u
Oupšteno razlikujemo neposredne i posredne sisteme merenja pritiska.​

U slučaju neposrednih sistema merenja, zaista se meri pritisak u pneumaticima. Postoji senzor pritiska koji se ugrađuje u pneumatik ili na ventil pneumatika i koji meri pritisak vazduha te izmerene vrednosti putem radijske frekvencije šalje prijemniku u vozilu. Vozač u svakom trenutku može u kabini svojeg vozila videti tačnu vrednost pritiska vazduha u pneumaticima i na taj se način uveriti da je sve u redu. Na taj se način može prepoznati gubitak pritiska pre nego što dođe do štete. Napajanje strujom osigurano je preko integrirane baterije.

Posredni sistemi najčešće su integrisani u sisteme ABS/ESP. Eventualan gubitak pritiska vazduha u pneumaticima prepoznaje se na osnovu broja okretaja točka. Ako pneumatik gubi pritisak, obim pneumatika se smanjuje i time se u odnosu na druge pneumatike mora okretati brže. Postojeći sistem ABS/ESP prepoznaje veću rotaciju pneumatika i o tome obaveštava vozača putem prikaza na displeju. Međutim, ako nekoliko guma istovremeno gubi pritisak, ne može se izmeriti različita rotacija i time se vozaču ne šalje nikakvo upozorenje. Iz tog se razloga dodatno koristi efekat frekvencije. Svaki točak ima karakterističnu oscilaciju između pneumatika i naplatka koja se razlikuje prema različitim nivoima pritiska vazduha u pneumaticima. Na taj se način može jasno odrediti gubitak pritiska – a može se takođe prepoznati i koji pneumatik tačno gubi pritisak. Kada se problem ukloni, gasi se upozoravajuća lampica i sistem se treba kalibrisati.

Još je neizvesno koji od ta dva sistema će prevladati. U SAD-u, gde takvi pravni propisi važe već neko vreme, više se primjenjuju neposredni sistemi. Stručna tela pretpostavljaju da će 70% svih novih vozila ubuduće imati neposredni sistem TMPS. Zakon je međutim neutralan u pogledu tehnologije, odnosno ne postoje odredbe koje regulišu upotrebu neposrednog ili posrednog sistema TPMS.

Pretpostavke za pozitivno korišćenje sistema TPMS


Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u i sledećim merama iskoristite sav raspoloživi potencijal:​
  • Optimizovanje i prilagođavanje radnih procesa i organizacije rada u pogonu u skladu s izmenjenim uslovima 
  • Osiguranje dovoljne količine senzora, ventila i rezervnih delova sistema 
  • Sadržajno i tehnološko upućivanje u tematiku kroz obrazovanje i usavršavanje zaposlenih
  • Intenzivnije izvođenje predradnji kako bi se kvota popravki zadržala na visokom nivou 
  • Stvaranje kvalifikacije i promovisanje stručnosti 
  • Uspostavljanje novih cena u skladu s dodatnim troškovima
  • Pojašnjenje pogodnosti sistema TPMS klijentima u odnosu na:
    • uštedu goriva
    • smanjenje trošenja pneumatika
    • sigurnu vožnju
    • više udobnosti u vožnji.